Nu cere exclusivitate bărbatului, comportă-te ca și cum ai merita-o.

Cel mai rău lucru pe care îl poți face în fața unui bărbat, din frica de a fi înșelată, este să îi ceri, direct sau indirect, să nu te înșele. În repetate rânduri: O să mă înșeli vreodată? Cu cine vorbești? Cu cine te întâlnești? Dar de unde o cunoști pe Ixuleasca?

În momentul în care ai făcut asta, i-ai transferat lui toată puterea. Asupra ta și asupra relației voastre. Ți-ai recunoscut slăbiciunea, iar lui i-ai dat mai puține motive să fii importantă pentru el. Ai renunțat să te mai comporți ca o femeie cu putere asupra lui, dar nu putere în sensul acela de a-l castra, ci acea putere a femeii care și lor le place, puterea de a fi dorită și abilitatea de a crea intrigă.

Nu cere exclusivitate bărbatului, comportă-te ca și cum ai merita-o. Poate cel mai important lucru pe care îl poate face o femeie de-a lungul vieții ei este să își cunoască valoarea și să nu facă rabat de la ea, astfel încât să se poată „vinde” la „preț întreg”. Ce fac magazinele la sfârșit de sezon când bagă reduceri? Își recunosc adevărata valoare a produselor. Tu nu ai sfârșit de sezon, viața ta nu e pe sezoane sau cel puțin nu ar fi de dorit să fie, astfel că nu poți să o iei de la capăt cu „preț întreg”, dacă nu ești colecție nouă, în fața aceluiași cumpărător. Sună mercantil, știu, dar nu e așa că se potrivește? Tu, dimpotrivă, ar trebui să evoluezi, să adaugi mai mult și mai mult la calitate, iar valoarea să crească, nu să scadă.

În momentul în care ai cerut unui bărbat să nu te înșele, știi ce ai făcut? Tocmai ți-ai scăzut valoarea și atunci, el de ce ar mai investi același preț în ceva ce a scăzut în ochii lui? De ce ar mai depune eforturi pentru ceva pe care îl are și de care e sigur,  și chiar dacă poate e de calitate, a văzut că se poate și mai ieftin. Astfel va ajunge să ofere din ce în ce mai puțin, direct proporțional cu valoare pe care ți-o oferi tu, până când, chiar va schimba brandul.

O femeie care își cunoaște valoarea, care e sigură pe ea și care investește în ea, nu va căuta atenție, nu va căuta aprecierea, nu va căuta „cumpărătorul”, nu se va îndoi de calitatea ei, își va păstra atuurile. Doar produsele slabe calitativ au publicitate agresivă, cele de calitate sunt ele căutate în locurile care le fac cinste. Doar chinezăriile au prețurile mari afișate, de 5 ori reduse, pe care le iei chit că nu îți trebuie. Cele de lux nu umblă cu prețul la vedere, cine își permite rămâne să cumpere, cine întreabă prețul, nu își permite. În astfel de reprezentanțe oamenii nu ies după tine în stradă să te întrebe de ce cumperi de la altul. Dacă vrei să fii tratată ca-n Obor, te comporți ca în Obor.

Nu știu dacă știai, dar dacă nu, am să îți spun eu acum. Motivația din spatele acțiunilor oamenilor are două direcții:

  • către plăcere (faci ceva pentru a obține o plăcere, dintr-o dorință)
  • dinspre durere/frică (faci un lucru motivat de o durere, din frica de a o mai simți)

Pentru că dorința sau plăcerea sunt mai puțin pregnante, ori au un caracter de mai scurtă durată decât durerea sau frica, așa cum toate emoțiile negative cântăresc și sunt resimțite mai mult decât cele pozitive, în mare parte oamenii sunt foarte motivați de gândul că ar putea sa piardă sau să rateze ceva. Nu spun să manipulezi prin frică, nici să fii doar o dorință, dar dacă vei reuși sa le combini,  să reaprinzi în el, periodic, emoția unei cuceriri pe care o crezuse cu neputință, elimini 90% din concurență. Iar asta nu vei putea face niciodată fără să îți cunoști valoarea, nu vei putea face prin compromisuri și îndoieli, ci prin calitate și felul încrezător în care o expui. Să fii acea femeie pe care un bărbat s-ar teme să o piardă.

Fă totuși aceste lucruri într-un fel modest, ca și cum ele ar fi parte din tine. Nu prin aroganță și nu prin epatare. La fel cum subaprecierea este letală pentru o femeie, să îți cunoști valoarea nu înseamnă să te supraapreciezi și nu înseamnă nici îngâmfare. Și „mai” letal, dacă pot spune așa, este să pui un preț mare pe o calitate îndoielnică, dar nu cred că este cazul tău, căci dacă ar fi, sunt convinsă că vei lucra la a crește valoarea. Nici bărbații nu sunt veniți chiar cu pluta. 🙂

 

Dacă vrei să dezvolt sau exista vreo tema apropiata de aceasta pe care vrei sa o abordez, te rog lasă-mi un comentariu. Mulțumescuri! 🙂

 

 

 

 

 

DESPRE AUTOR

AndraFaraZahar

Din suflet mi-am făcut stilou, iar din scrum cerneală. Din orice scrum, dar nu de zahăr. Fără îndulcitori, fără conservanţi vi le spun verde în suflet. De mă vei vrea, de ma vei urî sau mă vei devora, fă-o cu înverșunare, oricum niciunul nu știm care cine suntem.

Dă share să vadă și cine trebuie.